10-05-2018 Deze post is bewerkt om de eenvoudige procedure hieronder te tonen, voor het eerst beschreven door Duckster.
Verwijder de twee bouten van de voorste tank en plaats er een 2"X4" onder om ruimte te maken voor het verwijderen van het kleppendeksel. Trek de bougies eruit zodat de motor gemakkelijk kan draaien en zet de motorfiets in de 5e versnelling zodat je het achterwiel kunt gebruiken om de motor rond te draaien. Til het achterwiel op (swingarm lift, blokken onder het frame, enz.). Nu kun je de klepspeling snel controleren zonder je zorgen te hoeven maken over de timingmarkeringen op de krukas door gebruik te maken van de bovenliggende nokkenas en de 360 ​​graden krukasopstelling van de Rebel.
Als je geen standaard hebt, is dit niet essentieel; je kunt de motorfiets nog steeds heen en weer rollen om de motor te draaien. Trek gewoon de koppeling in om de motorfiets achteruit te rollen zonder de motor te draaien. Rol de motorfiets altijd naar voren om de motor rond te draaien.
Zodra je het kleppendeksel hebt verwijderd, draai je de motor rond totdat de linker uitlaatklep begint te openen (tuimelaar gaat naar beneden). Rol hem dan heel langzaam totdat de tuimelaar helemaal naar beneden is. Maak je geen zorgen als hij weer omhoog gaat, dat is goed genoeg.
Op dit punt is de linker uitlaatklep volledig open. Controleer nu de speling op de rechter uitlaatklep. Deze bevindt zich in het midden van de "basis cirkel" van de nokkenas en je spelingcontrole en -aanpassing, indien nodig, zullen correct zijn.
Herhaal de procedure voor de linker uitlaatklep en doe dan de inlaatkanalen op precies dezelfde manier.
Verwijder de twee bouten van de voorste tank en plaats er een 2"X4" onder om ruimte te maken voor het verwijderen van het kleppendeksel. Trek de bougies eruit zodat de motor gemakkelijk kan draaien en zet de motorfiets in de 5e versnelling zodat je het achterwiel kunt gebruiken om de motor rond te draaien. Til het achterwiel op (swingarm lift, blokken onder het frame, enz.). Nu kun je de klepspeling snel controleren zonder je zorgen te hoeven maken over de timingmarkeringen op de krukas door gebruik te maken van de bovenliggende nokkenas en de 360 ​​graden krukasopstelling van de Rebel.
Als je geen standaard hebt, is dit niet essentieel; je kunt de motorfiets nog steeds heen en weer rollen om de motor te draaien. Trek gewoon de koppeling in om de motorfiets achteruit te rollen zonder de motor te draaien. Rol de motorfiets altijd naar voren om de motor rond te draaien.
Zodra je het kleppendeksel hebt verwijderd, draai je de motor rond totdat de linker uitlaatklep begint te openen (tuimelaar gaat naar beneden). Rol hem dan heel langzaam totdat de tuimelaar helemaal naar beneden is. Maak je geen zorgen als hij weer omhoog gaat, dat is goed genoeg.
Op dit punt is de linker uitlaatklep volledig open. Controleer nu de speling op de rechter uitlaatklep. Deze bevindt zich in het midden van de "basis cirkel" van de nokkenas en je spelingcontrole en -aanpassing, indien nodig, zullen correct zijn.
Herhaal de procedure voor de linker uitlaatklep en doe dan de inlaatkanalen op precies dezelfde manier.